Powered By Blogger

May 30, 2010

Perjalanan terakhir dan langkah bermula



Ibu mertua ku telah kembali kerahmatullah sabtu 19 dis 2009 jam 3.50 pagi.Perjalanan nya telah sampai ke titik nokhtah.Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali.Semoga rohnya dikumpul bersama orang2 yang solehah.Sepanjang sebulan 7 hari dia menghuni hospital,pemergian nya telah kami jangka.Dah habis upaya manusia ketentuan Allah selebih nya.

Dalam pada itu aku mahu ucapkan TAHNIAH kepada Syifa dan Anis yang berjaya mencapai result yang baik dalam exam semesta mereka.Mudah2an mereka berdua akan kekal dengan kecermelangan tersebut.Buat diri ku,aku berbangga dengan mereka.Jadi lah anak yang baik dan sentiasa berbakti kepada ibu bapa.Jangan lalai dengan kejayaan dan ujian dunia.Pengajian tinggi,kerja besar,kehidupan mewah,isteri/suami cantik tidak sampai kemana kalau ibu dan bapa yang mendidik sejak tapak kaki 2 inci diabaikan.

Isteri/suami bolih meninggalkan kita bila2 masa kalau dia sudah bencikan kita,tetapi ibu bapa tidak akan meninggalkan kita walau apa keadaan pun terjadi kepada kita.Kebahagian sebenar adalah bila diredhai olih ibu bapa.Kredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah.

Syifa dan Anis akan balik keU masing2 meneruskan pelajaran.Smesta lagi mereka akan ditabal sebagai siswazah insaallah.Itu detik bahagia aku dan mama nantikan.Detik itu selesailah tugas berat kami memberi didikan tinggi untuk mereka.Kehidupan berdikari akan bermula.Insaallah dengan doa kami,Allah akan berkati sepanjang perjalanan mereka...... (posting ini dari blog lain bertarkh

No comments:

Post a Comment